Je to tam, infarktový závěr patřil beranům

02.05.2016 21:14

1. FC Nejzbach V. Mýto – AC Sparta Praha 8:7, po prodl. 5:5 (1:1), konečný stav série 3:2

 

Kdo nebyl na tomto mači, o hodně přišel. Neskutečné drama, emoce, krásné branky a radost na jedné straně, spojená s velkým zklamáním na straně druhé. Takovýto zápas není k vidění každý týden. Oba týmy si sáhly na dno svých sil a na place nechaly úplně všechno, možná i něco navíc.

 

Páté čtvrtfinále načal svojí šestou trefou v sérii Kubát a odstartoval tak málo viděnou kanonádu. O minutu později odpověděl Tichý a příděl střelného prachu pro první poločas byl vyčerpán.

 

To po obrátce se střílelo! Vladyka s Merklem poslali svůj tým do dvougólového vedení. Za hosty kontrovali Holeček s Rottem. Poté Merkl 4:3 a Kubát vlastní 4:4. Tři minuty před koncem se prosadil opět Merkl a vypadalo to pro žluté náramně. Proti však byl Sláma, který poslal duel do prodloužení. Byl to třetí zářez Pražanů v power play a ta na Mýto platila.

 

Do prodloužení vstoupila lépe Sparta. Doša s Rottem zvýšili na 7:5 a s Nejzbachem to vypadalo zle nedobře. Kde však domácí sebrali síly na závěrečnou pětiminutovku, to zůstává ve hvězdách. Každopádně přišel obrat z říše snů, který byl tou správnou odpovědí na nesportovní provokace některých sparťanských plejerů. Ti si už připravovali účesy pro televizní semifinálové klání v Chrudimi, ale Nejzbach je vrátil zpátky na zem, a to hodně rázně. Merkl korunoval svůj parádní večer čtvrtou brankou a Šabata chytrou střelou vyrovnal. Grandiózní finále si vzal na paškál kapitán Formánek. Využil chybu při power play Sparty a střelou do prázdné ukončil divoký večírek.

 

Zdeněk Sláma, Sparta: „Tohle bylo naprosto šílené, ale krásné utkání, ostatně jako celá tato série. I když to nakonec nevyšlo, zápas jsem si užil. Mělo to naprosto všechno. To, že jsme nakonec prohráli, mi teď přijde druhořadné. Skvělá atmosféra, hodně branek, nic podobného jsem dosud ve své kariéře nezažil. Snad jen čtvrtfinále s Bohemkou proti Nejzbachu. To jsme vypadli až na penalty. S dneškem se to ale srovnat nedá. Je opravdu velká škoda, že zápas nevysílala Česká televize. Všechna utkání série měla strhující spád a zasloužila si být na obrazovce.“

 

Lukáš Merkl, Nejzbach: „Plná hala, diváci nás hnali, prostě velká euforie. Já ty ´rudý koně´ fakt nemám rád a vždycky se na ně dokážu hecnout. Celá ta série byla válka, a tak by to v play off mělo být. Byly tam i velké emoce. Já si s rozhodčími žádné servítky nebral. Po tom, co tady předvedli, jsem ani nechtěl. Dostal jsem červenou kartu za hrubé urážky. No, stalo se. Já už jsem takový. Do všeho jdu po hlavě. Nyní si to půjdeme užít proti Chrudimi, i když já se na to budu dívat stoprocentně z tribuny.“

 

Branky: 7. Kubát, 21. Vladyka, 30., 34., 37. a 46. Merkl, 48. Šabata, 48. Formánek – 8. Tichý, 32. Holeček, 34. a 45. Rott, 35. Kubát vlastní, 39. Sláma, 44. Doša

 

Nejzbach: Gerčák – Sklenář, Merkl, Jeníček, Michalec, Kubát, Vladyka, Formánek, Šabata, Vodrážka, Fidler, Simon

 

Sparta: Vozár – Sláma, Vodecký, Holeček, Tichý, Rott, Doša, Jošt, Havrda, Hanzlík, Kubelka.